Portál vyhodneletenky.sk poskytuje prostredníctvom portálu www.pelikan.sk resp. portálu obchodného partnera ponúkajúceho služby spoločnosti Pelikán, prostredníctvom ktorého má klient možnosť vyhľadať aktuálne dostupné letecké spojenie podľa zadaných požiadaviek vo vyhľadávacom formulári (miesto odletu do želanej destinácie, dátum odletu, miesto, odkiaľ si klient želá vrátiť sa, dátum odletu....) a zároveň si na jemu vyhovujúce a vybrané spojenie miesto objednať.
Pelikán klientovi po odoslaní objednávky vygeneruje potvrdenie o prijatej objednávke a zašle mu Podklady k úhrade, resp. mu zašle potvrdenie o úspešnej platbe, a to na základe zvoleného spôsobu platby. Za svoje služby si Pelikán účtuje servisný poplatok bližšie špecifikovaný v časti G VOP.
V prvom kroku objednávky je vždy uvedená najnižšia cena za vybranú letenku, ktorá je v ponuke, a v ktorej je uplatnená najvyššia prípadná zľava zo servisného poplatku, ktorú na túto letenku Pelikán poskytuje. Na letenku môžu byť aplikované zľavy zo servisného poplatku v rôznych výškach a letenka môže byť v ponuke Pelikánu aj bez zľavy zo servisného poplatku. Konkrétna výška servisného poplatku a jednotlivých zliav je výsledkom algoritmu systému, ktorého špecifikácia je predmetom obchodného tajomstva, klient ju ale má možnosť vidieť v rozpise ceny vždy ešte pred začatím platobnej operácie. Pokiaľ má klient záujem o vypracovanie ponuky letov agentom Zákazníckeho servisu, svoju požiadavku môže zaslať buď formou kontaktu zo záložky „Kontakty“, alebo z vlastnej e-mailovej adresy.
Prostredníctvom online rezervačného systému nie je možné robiť komplikované rezervácie, ktoré obsahujú viacero samostatných preletov, resp. samostatných leteniek, alebo pokiaľ chce prerušiť svoju cestu na niekoľko dní v tranzitnom meste pri lete do alebo z cieľovej destinácie. Takéto požiadavky môže klient zaslať na e-mailovú adresu Zákazníckeho servisu. Následne po odsúhlasení ponuky klientom agent zašle klientovi e-mailom Podklady k úhrade. Pri objednávke cez Zákaznícky servis je vždy uplatnený poplatok za poskytnuté služby bližšie špecifikovaný v časti G VOP. Klient je povinný uviesť e-mailovú adresu a telefónne číslo, na ktorom je zastihnuteľný až do ukončenia cesty, inak nemusí byť včas a správne informovaný o zmenách letového poriadku, či zrušení letov majúcich vplyv na jeho letenku a uskutočnenie cesty. Keďže tieto informácie môžu byť zasielané aj formou SMS správy, klient je povinný uviesť telefónne číslo na mobilný telefón prijímajúci SMS správy. V prípade, že klient neuvedie mobilné telefónne číslo, bude kontaktovaný e-mailom.
Kompletné znenie Všeobecných obchodných podmienok spoločnosti Pelikán nájdete na https://www.pelikan.sk/sk/vseobecne-obchodne-podmienky